zondag 9 juni 2013

Havermout versus jeukende zonneblaasjes

Ik heb heel lang een lichte vorm van zonneallergie gehad. Ik had dan een paar zonneblaasjes aan het begin van het zonneseizoen en daar bleef het dan bij. Maar sinds een paar jaar is de allergie behoorlijk verergerd. Ik heb zelfs een keer op vakantie helemaal onder gestaan! Ik moest de hele vakantie in de schaduw blijven en dat terwijl ik nog wel zo'n zonaanbidder ben. En die blaasjes zijn erg, maar die jeuk! Die ontzettend gekmakende jeuk waar je 's nachts wakker van ligt, dat vind ik nog het ergste van allemaal!

Ik ben er nog nooit voor naar de dokter geweest want ik wil eigenlijk geen chemisch spul op of in mijn lijf. Wel heb ik iets van vsm dat helpt goed wanneer ik niet zo heel veel last heb van de allergie. Maar op het moment kan de vsm niet meer tegen de jeuk op, dus heb ik wat anders geprobeerd. Iets waardoor ik toch wel een uurtje of 5/6 van de jeuk af ben geweest.

Dit is wat ik gedaan heb. Een haffel "rolled oats" (havermout, euroshopper, ah) tot poeder vermalen. Hier heb ik net zoveel gekookt water aan toegevoegd totdat ik een egaal papje had. Dit heb ik even af laten koelen en daarna heb ik het op de jeukerige zonneblaasjes gesmeerd. Hier heb ik een stukje huishoudfolie overheen gedaan zodat ik niet alles onder zou smeren. Dit heb ik na 20 minuten met een nat washandje er weer afgehaald en weg was de jeuk. Heerlijk! En dat na 1 keer pas!

Ik had ook gelezen op internet dat ze havermout in een washandje doen (washandje met een elastiekje dicht doen) en hiermee hun kinderen met waterpokken wassen. Dit zou erg goed helpen tegen de jeuk maar ook littekenvorming tegen gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten