vrijdag 3 mei 2013

O ja, de e wax test

Ik ben verkocht! Ik denk zelfs...verliefd...een beetje...tot over m'n oren! De e wax die ik heb getest doet precies wat het moet doen. Het is écht zo makkelijk als steeds wordt gezegd. Ik had de e wax gekocht bij Avantgarde Cosmetics. Bij de omschrijving stond dat de dikte van de emulsie aangepast kon worden simpelweg door het percentage e wax te verhogen.

Voor een lotion stond een dosering van 2% tot 5%. Voor een crème was de dosering 5% tot 7% en voor een dikke body butter 10% tot 15%. Natuurlijk wilde ik ze alledrie testen. Ik heb dit wel op de luie manier gedaan, moet ik eerlijk toegeven. Ik heb drie potjes gevuld met 10 gram olie en 20 gram water en daarbij de e wax. Ik heb voor alledrie de emulsies de laagste percentages aangehouden; dus 2%, 5% en 10%.

Toen alles gemengd was, bleek dat er weinig verschil zat tussen de diktes van de lotion en de crème. Voor de lotion was het wel een redelijk goede dikte maar voor een crème was het nogal dun. Nu wist ik toevallig dat emulsies met e wax na een paar dagen nog wat kunnen indikken dus ik heb de potjes een paar dagen laten staan.

Na een paar dagen waren de emulsies inderdaad was verder ingedikt. De lotion had een goede dikte. De crème vond ik toch nog wel wat aan de dunne kant en de body butter was vanaf het begin af aan al lekker dik...zoals een body butter hoort te zijn.

Natuurlijk had ik niet een paar dagen gewacht met de ultieme test; de huidtest. Dat moest ik natuurlijk meteen proberen! Ik ben al zo lang aan het prutsen om dat perfecte huidgevoel te krijgen, maar steeds lukte het maar niet. Dan was het weer te dun, dan weer te stroef en soms leek het zelfs of de crème zomaar vervloog. Maar dit...dit voelde alsof het uit de winkel kwam! Eindelijk kon ik lekker smeren. Jippie!

Om niet met drie potjes te blijven zitten, heb ik ze alledrie in 1 potje gedaan. Perfect! Ik vind het zelfs lijken of het witter is dan normaal, maar dat zal wel aan mij liggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten