woensdag 24 april 2013

Bier zeep

Waar bier allemaal niet goed voor is, je kunt er zelfs zeep van maken! Wel even de prik er af natuurlijk, anders zit het denk ik tegen het plafond aan. Ik had het bier niet ingevroren maar het heeft wel een nacht in de koelkast gestaan. Achteraf had ik het misschien wel beter in kunnen vriezen maar aangezien het niet zo'n grote hoeveelheid was, ging het best goed. Ik had wel even een ijsbadje klaar gezet en deze heb ik ook wel moeten gebruiken. Gelukkig ging het nog net goed.

Ik had de zeep niet geparfumeerd omdat ik niet het risico wilde lopen dat de zeep ging verbranden door het bier. De geur van de mislukking met de tomatenpuree hing nog in mijn neus en het zou zonde zijn van de geur die er dan in zou gaan. Uiteindelijk is het wel goed gegaan deze keer maar door het bier had het niet echt een lekker geurtje. De zeep rook niet naar bier ofzo maar ook niet naar de geur die ik gewend ben van ongeparfumeerde zepen.


Ik heb alleen geen flauw idee wat die tikkeltjes zijn. Het lijkt wel bruine suiker. Maar omdat ik bier had gebruikt in plaats van water, had ik geen suiker toegevoegd. Suiker kan het dus niet zijn. Misschien toch wat verbrand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten