donderdag 18 april 2013

Slagroom zeep, oftewel cream soap

Het is dat ik dit zelf gemaakt heb, anders zou ik waarschijnlijk denken dat ik het op zou kunnen eten. Of op z'n minst nog als bodybutter zou kunnen gebruiken. Maar nee, het is echt zeep. Ik noem het slagroom zeep en ik zal vast niet de enige zijn die dat doet. Het is heerlijk romig...als slagroom.

Ik was het al een aantal keren tegen gekomen op internet en ik wilde het toch ook wel eens proberen te maken. Maar ja, je had er een crockpot voor nodig en KOh, wat niet per post verzonden mocht worden, dus het was er lange tijd niet van gekomen. Uiteindelijk toch een crockpot gekocht (ik wist niet eens dat die dingen bestonden) omdat ik ook HP zeep wilde maken. Toch had het nog wel een tijdje geduurd voordat ik me aan deze zeep ging wagen. Dit kwam mede door de KOh, die kon ik nergens in de buurt kopen. Uiteindelijk heb ik het toch via internet kunnen bestellen.

Het was wel even wennen om het te maken. Alleen al het recept maken was lastig omdat ik een combinatie van de NaOh en de KOh moest maken. Er zijn niet veel zeepcalculatoren die dat kunnen. Ik heb er uiteindelijk maar eentje kunnen vinden, maar dat was meteen ook wel een goede. Dit is de link naar die calculator mocht je het ook een keer willen proberen. Voor mijn andere zepen heb ik trouwens de soapcalc steeds gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten