woensdag 1 mei 2013

Swirl zeep met 7 nieuwe kleuren

Korte tijd geleden had ik een kleine bestelling bij Avantgarde Cosmetics gedaan. Bij deze bestelling zaten onder andere 7 nieuwe kleuren.


Vandaag heb ik ze eindelijk kunnen testen. Ik vond het wel spannend aangezien ik nog nooit met zoveel kleuren zeep had gemaakt. Ik had ook nog niet echt een zeep recept hiervoor dus ik had geen flauw idee of de zeep halverwege misschien te dik zou zijn om nog mee te werken. Pff dat heb ik al zo vaak gehad, maar meestal kwam dit door de p.o. die ik dan toegevoegd had. Die heb ik deze keer dan ook maar achterwege gelaten.

Als extra 'garantie' heb ik ook wat olijfolie toegevoegd aan het recept. Door olijfolie blijft de zeep altijd wat langer dun. Zo dun zelfs dat ik gewoon heb moeten wachten! :) Ik was begonnen maar de kleuren liepen teveel in elkaar over. Ik heb toen een paar minuten gewacht en ben daarna weer voorzichtig verder gegaan.

Ik moest wel snel te werk gaan om te voorkomen dat de zeep te dik zou worden. Dat is uiteindelijk ook gebeurd maar gelukkig was ik toen al ver klaar. Ik hoefde alleen nog maar de bovenkant te doen en daarvoor maakte het niet uit dat de zeep al dik was. Ik heb het gewoon gelepeld en daarna nog wat geswirld.

 
En dit is het resultaat. Helaas moet ik nog even wachten voordat ik de zeep kan snijden. Ben super benieuwd. Ik hoop dat de kleuren het houden en dat de swirls goed gelukt zijn. Geduld, geduld, geduld...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten