woensdag 17 april 2013

Lavendel-Salie zeep HP

HP, oftewel Hot Process, is niet echt mijn ding. Sommige mensen houden van die grove structuur. Ik niet zo. Maar toen ik net begon met zeep maken, kon ik natuurlijk niet wachten op het resultaat. Vandaar dat ik een paar keer HP zeep gemaakt heb. Ondertussen ben ik er weer van afgestapt. Ik vind het veel te leuk om swirls (proberen) te maken en dat gaat echt niet met HP.

Van veel zepen heb ik helaas geen foto's gemaakt, maar van deze Lavendel-Salie zeep toevallig wel. Het is een fijne zeep geworden maar om eerlijk te zijn, het ziet er niet echt mooi uit...



Ik had verse salie blaadjes gedroogd, fijn gemaakt en toegevoegd. Verder had ik er lavendel p.o. bij gedaan. Helaas was de zeep nog iets te warm want volgens mij is de geur vervlogen. Maar misschien had ik er gewoon te weinig bij gedaan. Ik rook er in ieder geval niet zoveel meer van toen de zeep afgekoeld was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten